Dansk Aktionærforening kom til os med et behov for at skifte fra deres nuværende betalingssystem til Billwerk Subscriptions. Den vigtigste del for kunden var importen af de eksisterende data om medlemmer. Hovedudfordringen ved migreringen var, at nogle medlemmer havde gemt deres kreditkortoplysninger, og andre havde ikke nogen registreret, hvilket betød, at kunder uden kreditkortoplysninger ville modtage en e-mail fra Billwerk om at tilføje deres betalingsmetode.
Nøgledelen af den foreslåede løsning var at skabe en problemfri oplevelse for kundernes medlemmer, så de ikke engang ville bemærke migreringsprocessen. Dette skulle gøres ved at bruge Billwerks mulighed for tilpasning af e-mailnotifikationer. For at undgå at udsende unødvendige e-mails, har vi deaktiveret den e-mail-meddelelse, som medlemmet ville få under importen. Vi erstattede det med en e-mail om tilføjelse af betalingsoplysninger til medlemmers konti, når betalingsdatoen er forfalden.
Migrering er ikke altid en nem proces, og det er meget vigtigt, at det bliver gjort på en måde, der ikke generer slutkunderne, men som stadig sikrer, at al information overføres, og ingen medlemmer går tabt i processen. Sammen med kunden har vi fundet en optimal løsning til importprocessen, der skabte en problemfri oplevelse for både Dansk Aktionærforening og dens medlemmer.
Vi er altid glade for at bruge de tilpasningsfunktioner, som Billwerk tilbyder, da det sammen med vores arbejde giver vores klient en pålidelig og komplet løsning.