Vi arbejdede sammen med Røde Kors for at skabe en løsning, der gav dem mulighed for at fundraise via Twitch i realtid.

Dansk Røde Kors gennemfører en masse forskellige kampagner og forsøger at henvende sig til nye donorer med forskellige løsninger. Derfor, da de har fået en idé om at lave en kampagne gennem Twitch platformen, var der brug for ekstern hjælp.

Vi har et langt forhold til Røde Kors, da vi sammen har skabt mange succesfulde produkter og løsninger, og derfor kontaktede de os for at få hjælp. Deres behov for at køre Twitch Collection Campaign krævede at skabe 3 widgets, der kunne forbruge realtidsdatafeed fra deres iRaiser fundraising platform. Formålet med widgets var at vise kampagnens fremskridt for Twitch-seere.

Det første skridt var at få adgang til Røde Kors’ iRaiser-datafeed og behandle oplysningerne. Vi har indstillet dataene til at opdatere hvert 5. minut for at vise aktuelle kampagnefremskridt. Alle data blev gemt i en database, der også fungerede som backup i tilfælde af, at iRaiser datafeed ville gå i stykker og ikke opdatere tallene.

Desuden krævede løsningerne 3 widgets – en statuslinje for, hvor mange penge der blev doneret i øjeblikket, en donationsadvarsel over et bestemt beløb og en, der viste de seneste kommentarer fra donorer.

Selvfølgelig glemte vi ikke at give vores klient en vis fleksibilitet. Derfor har vi gjort det muligt for Røde Kors at justere donationsbeløbsmålet direkte gennem widgetternes URL-adresse.

Den live Twitch-kampagne gik planmæssigt i luften, og vi er glade for at kunne sige, at alt gik glat. Desuden klarede fundraisingen sig meget bedre end den tidligere kampagne.